mandag den 4. december 2017

Lav din egen julekrans

lav din egen julekrans

Hvis ikke allerede du har været i gang, så er det på tide at lave din egen julekrans nu.

Jeg har været i gang med julekransene og har lavet to kranse, hvoraf den ene er blevet til en adventskrans, og den anden hænger nu på min hoveddør og byder julebesøgende velkomne ind i varmen.

Man kan sagtens selv finde flotte ting i naturen i stedet for at købe sig fattig i små bundter gran. Her har jeg været i haven og skoven og samle materialer, til at lave mine kranse. Jeg har fundet gran, kristtjørn, troldhassel, mos mm. Og nej guld-glimmer-æblerne på billedet, har jeg ikke fundet i naturen ;) De er fundet ved den lokale købmand..

enkel julekrans med troldhassel

Jeg har bare bundet grannet direkte sammen til en krans. Derefter har jeg bundet "pynt" på. En af kransene har fået fine grønne blade og tynde grene fra troldhassel, mens den anden krans er blevet pyntet med flotte røde bær fra kristtjørn. Simpelt, nemt og flot.
Jeg håber, at jeg har fået dig inspireret til at gå i gang med julens kranse.

julekrans med kristtjørn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar